Salesforce.com sirketinden yeni bir atilim: “Salesforce Pazarlama Bulutu”
Salesforce.com sirketi Buddy Media’ yi satin almak uzere harekete gecti. Ekim ayinda tamamlanmasi beklenen anlasmayla birlikte Salesforce Pazarlama Bulutu guclenecek.
Buddy Media sirketi dunyanin en onde gelen sosyal medya pazarlama platformu olarak biliniyor. Bu platform, dunyanin en ust duzey markalarini ve reklamcilarini Facebook, Google, Linkedin, Twitter, YouTube gibi sosyal medya platformlarinda bir bilyondan fazla musteriyle bulusturuyor. Platformu kullananlar arasinda Ford, Hewlett Packard ve L’Oreal’ da var. Belli ki Salesforce.com sirketinin bu Pazarlama Bulut platformu, dunya capinda bircok markanin kendi urunlerini tanitim platform olacak.
4 Haziran’ da yapilan aciklamada Salesforce.com’ un Buddy Media sirketine 689 milyon dolar pesin para odedigi belirtildi. Satinalma isleminin tamamlanmasi 31 Ekim 2012’ de sona erecek.
Salesforce.com sirketinden yapilan yorumlarda, bu satin alimla Pazarlama mudurlerinin eline buyuk bir firsat gectigi, gelecek 5 yil suresince Radian6 ve Buddy Media ile birlikte Salesforce.com’ un Pazarlama Bulutu’ nun buyuk olanaklar saglayacagi soylendi.
Buddy Media’ nin CEO’ su ve kurucu ortagi Michael Lazerow, “Buddy Media’ nin amaci, sosyal pazarlamadaki anarsist duruma nokta koymaktir” dedi. “Saleforce Pazarlama Bulutu ile pazarlamacilar takim arkadaslarini daha iyi orgutleyebilecek, sosyal programlarini daha iyi optimize edecek ve daha gercek is sonuclari yaratacaklar.”
Salesforce Pazarlama Bulutu’ u pazarlamayi sosyal paylasim sitelerine sokacak. Pazarlama endustrisi son 60 yil icinde gorulmemis bi degisiklige ugruyor. Bunun asil nedeni toplumsal paylasim siteleri. Gunumuzun onde gelen markalari kendi pazarlama stratejilerini tamamiyla degistirmek ve bu yeni medyaya uyarlamak istiyor. Gelecek 5 yil icinde Pazarlama mudurlerinin masraflari Bilgi Teknolojisi mudurlerinin teknik masraflarini gecebilir. Sosyal paylasim sitelerindeki pazarlamanin 2013 yilinin en hizli buyuyen alani olacagi soyleniyor.