İYİ, KÖTÜ ve ÇİRKİN

Bulut Bilişimin popülaritesi hızla artarken, şirketlerin çeşitli sayıda bulut bilişim satıcılarından şikayetleri de hızla artıyor. Bu şikayetlerin en başında da buluta geçişteki çok uzun süren entegrasyon süreçleri geliyor.

Dynamic Markets şirketinin yaptığı “İş Yöneticileri için Bulut: İyi, Kötü, ve Çirkin – Cloud for Business Managers: the Good, the Bad, and the Ugly” isimli bir araştırmaya göre, bulut yazılımlarına bölük pörçük yaklaşım, şirketlerin büyük bir çoğunluğunu çileden çıkarıyor.

Buluta geçmek isteyen çoğu şirketlerin amacı, geleneksel sınırların ötesine geçip çevik, hızlı ve optimize edilmiş sistemlere ulaşmak. Ancak öyle görünüyor ki, binbir parçaya bölünmüş eski bilişim yazılımlarını bulut bilişime transfer ederken bulut bilişimin getirdiği bütün avantajlar ortadan kalkıyor ve süreç gecikiyor. Bulut bilişim sistemi sunan çeşitli şirketlerden ucuz fiyatlarla en iyi ve ileri teknolojik olanaklarını satın aldıklarını düşleyen müşteriler, bulut bilişimin hiç de hak etmediği bir hayal kırıklığı yaşıyorlar.

Oracle’ in da finanse ettiği ve dünya çapında 1, 255 iş yöneticisinin katıldığı bu anketi ve raporu hazırlayan bağımsız Dynamic Markets. Raporun sonuçları bulut bilişime geçiş sürecine başlamış müşteriler açısından pek de olumlu değil.

Raporda öne çıkan bazı noktalar şunlar: Katılımcıların

•           %54 ‘ üne göre, son 6 ay içinde personel kesintisi yaşandı. Bunun nedeni mevcut yazılım paketlerinin bulut uygulamaları ile entegrasyon sorunu;
•           %52’ si ise değişik satıcılardan alınan farklı bulut yazılımlarının kötü entegrasyonu nedeniyle projelerini söz verilen tarihlerde teslim edemediklerini söyledi;
•           %75’ ine göre yenilikçi girişimler entegrasyon sorunları nedeniyle güdük kaldı, çünkü bulut yazılımları ve onunla ilgili iş akışlarıyla, bu iş akışlarının bağlantıda olduğu iş fonksiyonları arasındaki bağ koptu.
•           %64’ u ise bulut yazılımları ile, diğer mevcut işletme yazılımları arasındaki entegrasyonu gerçekleştiremedi.

Anketin ortaya koyduğu gerçekleri bir basın toplantısıyla açıklayan Oracle ürün pazarlama yöneticisi Rex Wang şöyle dedi:

“Bulut yazılımları eğer  işletmenin tüm alanlarında çalıştırılabilirse maliyeti düşürüp, iş performansını dramatik bir biçimde iyileştirme gücüne sahiptir. Örneğin, satış yöneticileri, davranışları yönlendirmek ve satış hedeflerini gerçekleştirmek için kendi bölge planlama ve quota-yönetim yazılımlarının insan kaynakları ve tazminat yazılımlarıyla entegrasyonunu isterler.”

Wang , bulut bilişim çözümleri ararken dar iş birimlerinin sınırları dışına çıkarak işletme çapında düşünme yeteneğine sahip olmak gerektiğini, gerçek bir iş değeri yaratmanın anahtarınin bu olduğunu söyleyerek şöyle devam etti:

“Bir bulut tabanlı hizmete abone oldukça basit olabilir, ama bu uygulama şirket içi sistemleri ve diğer bulut uygulamaları da dahil olmak üzere, işletmenin geri kalanı ile nasıl uyum içinde olabilir, bu konu dikkatlice düşünülmelidir.”

Oracle report examines impact of bad cloud deployments on business results

The cloud comes with plenty of promises of improved productivity for fewer costs. But those dreams aren't realized half as often if the deployment and management is bad to begin with, based on a new report published by Oracle on Tuesday.

 According to the report, dubbed "Cloud for Business Managers: the Good, the Bad, and the Ugly," more than half (54 percent) of businesses included in the global survey admitted that their companies have experienced downtimes over the last six months due to cloud application integration problems
.
Furthermore, 54 percent of these respondents added that project deadlines were missed at the same time due to similar problems around the lack of application integration.

Operational siloes were pinpointed by researchers as a major hindrance to the effectiveness of cloud-based applications.

Approximately 83 percent of businesses said they were "prevented from getting the best out of their departmental cloud applications."

One in two respondents (53 percent) also pointed toward a lack of integration as a problem. Legacy infrastructures continue to be a hurdle as 36 percent said they couldn't integrate new cloud apps with software already owned by their companies.

The silver lining, according to the report, is that at least the vast majority of these companies have acknowledged the need for smoother integrations to actually achieve the promises of cloud computing.> READ MORE