Bulut
Bilişimin popülaritesi hızla artarken, şirketlerin çeşitli sayıda bulut bilişim
satıcılarından şikayetleri de hızla artıyor. Bu şikayetlerin en başında da
buluta geçişteki çok uzun süren entegrasyon süreçleri geliyor.
Dynamic
Markets şirketinin yaptığı “İş Yöneticileri için Bulut: İyi, Kötü, ve Çirkin –
Cloud for Business Managers: the Good, the Bad, and the Ugly” isimli bir
araştırmaya göre, bulut yazılımlarına bölük pörçük yaklaşım, şirketlerin büyük
bir çoğunluğunu çileden çıkarıyor.
Buluta
geçmek isteyen çoğu şirketlerin amacı, geleneksel sınırların ötesine geçip
çevik, hızlı ve optimize edilmiş sistemlere ulaşmak. Ancak öyle görünüyor ki,
binbir parçaya bölünmüş eski bilişim yazılımlarını bulut bilişime transfer
ederken bulut bilişimin getirdiği bütün avantajlar ortadan kalkıyor ve süreç gecikiyor.
Bulut bilişim sistemi sunan çeşitli şirketlerden ucuz fiyatlarla en iyi ve
ileri teknolojik olanaklarını satın aldıklarını düşleyen müşteriler, bulut
bilişimin hiç de hak etmediği bir hayal kırıklığı yaşıyorlar.
Oracle’
in da finanse ettiği ve dünya çapında 1, 255 iş yöneticisinin katıldığı bu
anketi ve raporu hazırlayan bağımsız Dynamic Markets. Raporun sonuçları bulut
bilişime geçiş sürecine başlamış müşteriler açısından pek de olumlu değil.
Raporda
öne çıkan bazı noktalar şunlar: Katılımcıların
• %54 ‘ üne göre, son 6 ay içinde
personel kesintisi yaşandı. Bunun nedeni mevcut yazılım paketlerinin bulut
uygulamaları ile entegrasyon sorunu;
• %52’ si ise değişik satıcılardan
alınan farklı bulut yazılımlarının kötü entegrasyonu nedeniyle projelerini söz
verilen tarihlerde teslim edemediklerini söyledi;
• %75’ ine göre yenilikçi girişimler
entegrasyon sorunları nedeniyle güdük kaldı, çünkü bulut yazılımları ve onunla
ilgili iş akışlarıyla, bu iş akışlarının bağlantıda olduğu iş fonksiyonları
arasındaki bağ koptu.
• %64’ u ise bulut yazılımları ile,
diğer mevcut işletme yazılımları arasındaki entegrasyonu gerçekleştiremedi.
Anketin
ortaya koyduğu gerçekleri bir basın toplantısıyla açıklayan Oracle ürün
pazarlama yöneticisi Rex Wang şöyle dedi:
“Bulut
yazılımları eğer işletmenin tüm
alanlarında çalıştırılabilirse maliyeti düşürüp, iş performansını dramatik bir
biçimde iyileştirme gücüne sahiptir. Örneğin, satış yöneticileri, davranışları
yönlendirmek ve satış hedeflerini gerçekleştirmek için kendi bölge planlama ve
quota-yönetim yazılımlarının insan kaynakları ve tazminat yazılımlarıyla
entegrasyonunu isterler.”
Wang ,
bulut bilişim çözümleri ararken dar iş birimlerinin sınırları dışına çıkarak
işletme çapında düşünme yeteneğine sahip olmak gerektiğini, gerçek bir iş
değeri yaratmanın anahtarınin bu olduğunu söyleyerek şöyle devam etti:
“Bir
bulut tabanlı hizmete abone oldukça basit olabilir, ama bu uygulama şirket içi
sistemleri ve diğer bulut uygulamaları da dahil olmak üzere, işletmenin geri
kalanı ile nasıl uyum içinde olabilir, bu konu dikkatlice düşünülmelidir.”
|
Oracle report examines impact of bad cloud
deployments on business results
The
cloud comes with plenty of promises of improved productivity for fewer costs.
But those dreams aren't realized half as often if the deployment and management
is bad to begin with, based on a new report published by Oracle on
Tuesday.
According to the report, dubbed "Cloud
for Business Managers: the Good, the Bad, and the Ugly," more than half
(54 percent) of businesses included in the global survey admitted that their
companies have experienced downtimes over the last six months due to cloud
application integration problems
.
Furthermore,
54 percent of these respondents added that project deadlines were missed at the
same time due to similar problems around the lack of application integration.
Operational
siloes were pinpointed by researchers as a major hindrance to the effectiveness
of cloud-based applications.
Approximately
83 percent of businesses said they were "prevented from getting the best
out of their departmental cloud applications."
One in
two respondents (53 percent) also pointed toward a lack of integration as a
problem. Legacy infrastructures continue to be a hurdle as 36 percent said they
couldn't integrate new cloud apps with software already owned by their
companies.
The
silver lining, according to the report, is that at least the vast majority of
these companies have acknowledged the need for smoother integrations to
actually achieve the promises of cloud computing.> READ MORE
|