Oracle ve Salesforce.com şirketleri
farklılıklarını bir yana bırakıp bulut bilişim servisleri konusunda piyasalarda şok etkisi yapan 9 yıllık bir anlaşmaya imza attılar.
Salesforce.com şirketi CEO’su Marc Benioff, Oracle CEO’su
Larry Ellison’ la bulut bilişim platformlarının entegre edilmesi konusunda aynı
görüşe sahip olduklarını söyledi. Larry Ellison müşterilerin
beklentilerine vurgu yaparak 2 ayrı satıcıdan satın alınmış da olsa bulut
bilişim yazılımlarının kutudan çıkarken entegre olarak ve sorunsuz çıkmasını
istediklerini belirtti.
Geçmişte bu iki şirketin bulut üstüne çekişmesini zevkle
seyredenler suların durulmasından çok da memnun görünmüyor, hatta bu konuda
Benioff’ un “Umarım bu durum eğlencemizi bozmaz, bu endüstride en çok
hoşlandığım şey de buydu” dediği belirtiliyor.
Analistler, Oracle şirketinin veri tabanı ile Salesforce.com
şirketinin “Müşteri İlişkileri Yönetimi” yazılım paketinin birleştirilmesinin
performans sorunlarına yanıt getireceğini ve sistemin daha hızlı çalışmasını
sağlayacağını belirtiyorlar.
Oracle CEO’ su Ellison
Saleforce.com şirketinin dünyanın en büyük bulut şirketi olduğunu, Oracle şirketinin Salesforce.com’ a en üst düzeyde güvenilirlik kazandıracağını
söyledi. Buna karşılık Benioff, kuruldukları günden bu yana Oracle’ ın
müşterisi olduklarına, şimdi ise Oracle’ in kendi servis müşterisi olduğuna
vurgu yaparak “veritabanı alanında dünyada Oracle’ dan daha büyük başka bir şirket yok” dedi.
Benioff, gelecekte Oracle-Saleforce.com ilişkisinde “fırsatların sonsuz
olduğunu” da sozlerine ekledi.
|
Oracle, Salesforce Team Up
In a major strategy reversal Oracle Corp. is
teaming up withSalesforce.com, ( its fierce competitor in the
cloud-based customer relationship software market. This is Oracle’s second
successive high-profile deal within a short span of time, after it announced an
alliance with long time foe Microsoft on Jun 24.
The Oracle-Salersforce partnership spans over a nine-year
period and covers every aspect of cloud computing. Under the terms of the deal,
Salesforce software will run on Oracle’s Linux (previously Salesforce used Red
Hat Linux) and its cloud based applications will support Exadata hardware.
Oracle entered the hardware market through the acquisition of
Sun in 2010. However, the hardware business failed to achieve significant
traction and has been a drag on top-line growth over the last couple of years.
Oracle expects hardware growth to rebound in the upcoming first quarter of
2014.
We believe that Salesforce’s endorsement of Oracle’s
engineered systems (Exadata, Exalogic, Exalytics) is a much needed boost to
Oracle’s hardware segment in terms of revenues as well as customer expansion
going forward. In the past, Salesforce has used Dell hardware.> READ MORE
|