Halfbrick sirketi, Bulutta gelistirdigi Fruit Ninja oyunlariyla kullanici sayisini milyonlara dayadi. Avustralya sirketi Halfbrick’ sin bas yapimcilarindan Dale Freya, Fruit Ninja Frency’ nin sosyal paylasim sitesi Facebook’ da yapilan lansmanindan sonra kullanici sayisinin binlerden milyonlara ulastigini soyledi. Freya, Facebook’ un internet oyunu icin bir donem sirketin bile farkinda olmadigi bir promosyon kampanyasi yuruttugunu ve promosyondan sonra oyunu kullanan aktif kullanicilarin sayisinin birkac ay icinde 9 milyona sicradigini belirtti. Halfbricks sirketi, oyun oturumlari ve kullanici verilerini Amazon Web Servisinde tutuyor. Oyunlardaki bu hizli buyume nedeniyle sirket SQL veri tabani tablolarini bolmek zorunda kaldi. Bu soruna cozum olarak Amazon’ un DynamoDB distributed veri depolama sistemine gecildi. Freya, Amazon’ un DynamoDB sisteminin kendilerini ucurumun kenarindan dondurdugunu ve hemen hemen herseyi artik bu sistemle cozduklerini sozlerine ekledi. Halfbricks, oyuncularin kendi oyun deneyimlerini arkadaslariyla paylasmak uzere daha fazla secenek veren bulut bazinda yeni bir yonetim sistemini gelistirmeyi hedefliyor. Bu yolla oyun programcilarinin daha yaratici ve rahat calisacaklarini dusunen sirket, ornegin kullanicilarin Facebook’ ta kaydedilen bir oyun asamasina, cep telefonlarindan ulasabilmeleri gibi yenilikler getirmeye hazirlaniyor. Internet oyunlarindaki bu yogun buyume ve oyunlari daha da sosyal yapma arzusu, oyun programcisi sirketleri buluta daha fazla itiyor. Minecraft oyunlarinin kurucusu Minefold sirketi daha yeni bir sirket. Kuruculari Chris Lloyd ve Dave Newman istege bagli olarak bulut bazli sunuculari kiralayarak oyun oynama modelini gelistirdiler ve bu modelin diger oyunlara da uyarlanmasi gerektigini dusunuyorlar. Dave Newman’ a gore, birbirine bagli akilli cihazlarda oyun oynamanin hizla yayginlasmasi tum potansiyel kullanicilara ulasmada bulut bilisim sistemlerinin daha buyuk oranda kullanilmasini gerektiriyor. Newman, hemen hemen tum depolama ve sunucu tarafindaki bilgi islem sistemlerinin buluta kayacaklari gorusunde iddiali olduklarini soyluyor. Ancak tum bilgisayar oyunlarinin tamamiyla buluta kaymasinin onunde ise henuz teknik bazi engeller var. Bu engellerin basinda bant genisligi engelleri geliyor. Mevcut bant genisligi, henuz tum oyunlarin buluta cekilmesini engelliyor. Interactive Entertainment Academy Baskani John De Margheriti bu sorunun fibre kullanimiyla cozulecegini soyluyor. Cogu oyun yapimcisi sirket, ve oyun tasarimcilari henuz teknolojinin o asamaya gelmedigini biliyor, ancak bulut bilisimi kullanarak giderek daha fazla oyuncuyu birbiriyle bulusturma hedefinde kararlilar ve bu hedefe ulasmak icin sabirsizlaniyorlar. |
While many businesses are still weighing up the benefits and risks of cloud computing, the cloud saved the skin of Australian games developer Halfbrick when dealing with the explosive popularity of its Fruit Ninja games.
Halfbrick's executive producer Dale Freya said the launch of Fruit Ninja Frenzy on Facebook resulted in user numbers rocketing from hundreds of thousands to millions. “At one point Facebook did a promotion on the game, and we weren't even aware of it,” Freya said. “The game went from one million active monthly users to about 9 million in the course of a couple of months.” The company was hosting the game sessions and user data in SQL databases with Amazon Web Services. Rapid growth meant it soon started breaking the SQL database tables. The solution was to switch to Amazon's DynamoDB distributed data storage system. “I would often get alarms going off on Amazon,” Freya said. “Dynamo basically saved our skin back then, and as a consequence we have been focused on doing pretty much everything in Dynamo.” Halfbrick is developing its own cloud-based games management system to deliver more options to users to share their games experiences. “We realised we wanted to do that with all of our games, and the flexibility of building it ourselves meant we could do things that no one else was doing and allow our games designers to have absolute flexibility in coming up with innovative ways of connecting users,” Freya said. |